torsdag 29 januari 2015

En dag på jobbet.

Dagen är Tisdag. Jag stiger upp halv 10. Efter jag vaknat så tar jag på mig kläder och går ner till en resturang och tar en frukost. Efter frukosten så går jag till jobbet. När jag kommer fram till affären står redan två kunder och köar för att komma in i affären. Jag ger dom ett leende och öppnar dörren. Dom rusar in och går direkt till hörnan där Ipadarna är. Dom väljer en var och går fram till kassan. Jag går till kassan och blippar in det och säger " 9000 kr".

Dom räcker mig 9 stycken 1000 lappar. Jag säger tack och säger adjö. En halvtimme senare kommer Östen och Ludde. Jag frågar varför dom var så sena. Dom sa att dom försovit
sig.

Efter drygt en timme kommer vår andra kund. Han går fram till kassan med en sur blick. "Jag ska ha en ny dator, säger snubben". Jag gick in till lagret och hämtade en dator. När jag kom ut från lagret frågar jag om den är bra. Han skriker: jag ska inte ha den här datorn. Jag ska ha en bra dator.

Jag säger att det är en bra dator. Han fortsätter att skrika.
Efter det började jag bli irriterad. Jag säger att vi inte har någon bättre dator. Då svarar han att han tar den då.
Jag blippar in den och säger 15 000 kronor. Han tar fram sin stora börs och tar fram 15 000 kronor kontant. Av någon anledning så frågade jag han hur han hade så mycket pengar. Då tittade han på mig och tog datorn och sprang iväg. Jag blev lite chockad. Efter jag hade jobbat två och en halv timme så tog jag lunch.

Jag gick in i personal rummet och tog fram ett paket med gröt från kylskåpet. Jag öppnade mikrovågsugnen och satte in gröten och värmde den i 2 minuter.

Efter lunchen så kom det bara en kund. Han hade en mörk hatt och en mörk rock.
Jag tyckte att jag kände igen han. När han kommer fram till kassan så säger han att han vill ha en telefon. Jag hämtar en telefon från lagret och räcker han den.


Sedan tar han av sig sin mörka hatt och då ser jag att det är chefen. Han säger att det bara var ett skämt. Jag lägger tillbaka telefonen i lagret.

Det var den sista "kunden" för dagen. Efter jag jobbat i 8 timmar så började jag stänga ner affären.
Jag stängde porten för ingången. Sedan tog jag lagret vägen på baksidan ut.

Det var ganska mörkt ute. Jag tittade upp på himlen och såg den vackra stjärnhimlen.
Sedan gick jag in i hytten och lade mig i sängen och somnade på stört.

Det var en dag på jobbet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar